ZWANGERSCHAPSYOGA

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapscurus 

 Yinyoga   Babymassage   Baby/Dreumesyoga

Zwangerschapsyoga
Zwangerschapscursus

Stralend door je zwangerschap en ontspannen bevallen


een moment voor jezelf en voor je baby

aandacht voor je lichaam en je zwangerschap

opbouwen van Meer kracht en energie

Diepe ontspanning

Ademtechnieken voor de weeën

houdingen voor de bevalling

Mentaal en emotioneel in balans


Deze zwangerschapscursus is voor iedere aanstaande moeder die de zwangerschap bewust wil beleven en zich goed wil voorbereiden op de bevalling. In de lessen staan ontspanning, meer energie, opbouwen van lichaamsbewustzijn en vertrouwen, voorbereiding op de bevalling en aandacht voor je baby centraal. Zwangerschapsyoga helpt je fysieke en emotionele balans te vinden en behouden in deze spannende periode van jullie leven waarin alles aan het veranderen is.


Wat kun je verwachten en welke voordelen heeft het?


Yogaoefeningen: om je lichaam te versterken en te ontspannen tijdens je zwangerschap en om te leren vertrouwen op de aangeboren vrouwelijke wijsheid van je lichaam. De oefeningen zijn zacht maar werken diep door en ze geven ondersteuning bij het verlichten en voorkomen van zwangerschap gerelateerde klachten. Ook wanneer je lichamelijke klachten hebt of wanneer je al in een later stadium van je zwangerschap bent, kun je ze nog uitvoeren. Yoga ervaring is niet nodig.

 

Ontspanningsoefeningen: om lichamelijk, geestelijk en emotioneel weer tot rust kunnen komen. Een moment voor jezelf om afstand te nemen van het dagelijkse leven, zodat je bewust bezig kan zijn met je zwangerschap.  Je leert beter te kunnen voelen wat je lichaam nodig heeft en jezelf daarop af te stemmen. De diepere ontspanning die je ervaart komt ten goede aan de gezondheid van jou en je baby.

 

Ademhalingsoefeningen: bewustwording van je adem is een belangrijk onderdeel binnen de lessen. Je leert je adem kennen en optimaal te gebruiken, zodat je rustig en ruim gaat ademen tijdens stress en tijdens je bevalling. Je leert hoe je met je adem je lichaam kan ondersteunen en de pijn kan verzachten, hoe je adem kan helpen focussen en ontspannen tijdens de ontsluitingsweeën of wanneer je je onrustig voelt of moe bent.

 

Contact met je baby: om jullie band te versterken. Je staat telkens stil bij je gevoelens voor je baby zodat jullie verbinding steeds dieper en sterker wordt. Het is een moment waarop jullie samen zijn en het laat je extra genieten van deze bijzondere periode in jullie leven.

 

Voorbereiding op de bevalling: praktische informatie en waardevolle tips voor een ontspannen geboorte. Verschillende oefeningen en houdingen die je helpen om de pijn te verzachten en de weeën op te vangen tijdens de bevalling. Daarnaast leer je hoe je je aandacht kan focussen en de rust kan bewaren tijdens de bevalling. Je werkt aan een positieve mindset.

 

Contact met andere zwangeren: op de zwangerschapsyoga ontmoet je andere aanstaande moeders. Na elke sessie drinken we samen een kopje thee en er is ruimte voor het uitwisselen van ervaringen en waardevolle tips met elkaar.

 

Terugkomdag: regelmatig is er een gezellige bijeenkomst voor kersverse moeders en baby’s.


Partnerworkshop (optioneel): voor stellen die zich samen op een praktische wijze willen voorbereiden op een fijne geboorte. De workshop is informeel en praktisch ingericht met veel oefeningen en uitleg. De focus ligt op het samen beleven van de geboorte en de ondersteunende rol van de partner.
 

 

Vanaf wanneer?

Over het algemeen wordt het aangeraden om tussen de 3e en 5de maand van je zwangerschap te gaan starten met een reeks van 10 lessen, zodat je het maximale er uit kan halen. Verlengen met extra lessen is daarna natuurlijk altijd mogelijk, zolang je het fijn vindt ben je welkom. Ook is het mogelijk om minder lessen te nemen als 10 lessen voor je niet haalbaar zijn. Het is een doorlopende cursus en instromen kan op elk moment.

 

Waar?

De locatie is onze prachtige, ruime studio aan de Rivierenhof 12 in Groningen.